Първо излизане сред природата с новата оптика…

 Освен всичко друго, тази малка разходка до Хасково ми предостави перфектната възможност да се порадвам на новата оптика на фотоапарата за която писах по-рано. Честно казано ще ми трябва още време да свикна с този нов обектив(далеч съм от мисълта, че съм го овладял за четири дена). Като за начало – този обектив тежи…или поне тежи повече от това което съм ползвал досега, не съм свикнал апарата да ми стой толкова тежко в ръцете(да не говорим за шията). Освен това на моменти му трябва повече време за да фокусира при пуснат AF(докато се завъртят всичките тия сегменти в него – или поне на мен така ви се струва), но като не си взех IS + USM нямам право да мрънкам… Другото което трябва да се отбележи – при 250mm. оптика на пълен zoom е много забавно да наблюдаваш колко точно ти се мърдат ръцете, когато стоиш “неподвижно“(някои дихателни техники много помагат за постигане на последното). Също така….искам официално да заявя – чантата вече ми е малка….след като не мога спокойно да прибера апарата с монтиран на него телеобектив(без да се чудя къде точно да го дяна това варио…).

За съжаление през тези четири дена, като цяло нямах много, много поводи да извадя новата оптика, с това обикаляне по гробници и крепости(можех творчески да zoom-вам по протежение на петнадесетте метра тунел на едната гробница)….очаквах в заобикалящите гори и полянки да се натъкна на повече представители на местната хвърката фауна, но не ми излезе късмета. Да не говорим, че една близка среща с един представител на семейство Смокови лекичко ме обезкуражи в опитите ми да ходя свободно из поляните и храстите. За сметка на това извадих късмет в село Мезек, където няколко пернати любопитковци се навъртаха около мен достатъчно дълго, че да им направя една бърза фото сесия. В Хасково пък беше забавно да дебна развяващия се Български трибагреник от най-горната платформа на камбанарията(това знаме твърдо отказваше да се развее като по филмите). Също така…имайки предвид горе-споменатите студенокръвни приятели(а в района на Хасково има и пепелянки) е много удобно когато можеш да снимаш едно хубаво глухарче(а.к.а пенсионирана рукола) от добре отъпканата пътека, минаваща през средата на полето.

birds_00 birds_01
birds_02 bird_00
bird_01 bird_02
bird_03 bird_04
bg_flag gluharche
Ти какво ще кажеш...?

