ОП “Екоравновесие” – Наглост и бездействие

На 29.12.13г. по време на поредната разходка кучето ни (Тери – порода йоркширски териер) беше нападнато(абсолютно непровокирано) и сериозно нахапано от бездомно куче (стандартен размер ~ 35/40кг.). В развилата се кратка схватка и аз получих леки наранявания по ръцете, опитвайки се да спася кучето ни (няма да влизам в подробности как точно съм отворил устата на уличното куче). Веднага транспортирахме Тери до ветеринарния ни лекар (да е жив и здрав докторът, че беше дежурен по празниците) за да го прегледа и да се погрижи за раните му след което и аз отидох да се погрижат за ръцете ми в Пирогов. Още на същия ден направих снимки и на моите наранявания и на раните на Тери и подадох сигнал (въпреки, че бях много скептично настроен) до ОП “Екоравновесие” през интернет страницата http://dogs.care.bg/.

Като към сигнала приложих и ето тези две снимки:

my_hand
my_dog_terry

Сега, десетина дни по-късно, когато пиша тези редове… на Тери (който лежи до мен и периодично се дави в собствен сос) му предстой почти сигурна операция заради вътрешните разкъсвания причинени от бездомното куче, което ни нападна, на мен ми бият по план противобесни инжекции (защото кучето нямаше маркировка на ушите а и за да ми е по-спокойно) а от ОП “Екоравновесие” ми върнаха следната поредица от е-мейли (в хронологичен ред)…

29.12.13

Уважаеми/уважаема Иван Стоянов Николов,
Съобщаваме Ви, че вашият сигнал за инцидент, нередност или нарушение, свързано с кучета, постъпи в електронната система на ОП Екоравновесие. Входящият номер на сигнала е 44970. Предстои той да бъде разгледан, да бъдат назначени необходимите действия за решаване на случая и да бъдат изпълнени. Ще Ви уведомяваме с е-mail за резултата на всяка от стъпките.
Възможно е да Ви потърсим по телефона (посоченият от Вас при подаването на сигнала), за да помолим за уточняваща информация или съдействие.
Благодарим за Вашия сигнал!

31.12.13

Уважаеми/уважаема Иван Стоянов Николов,
Съобщаваме Ви, че сигнал с входящ номер 44970 е класифициран и обработен на 31.12.2013г. от диспечер на ОП Екоравновесие. Предстои да бъдат назначени и изпълнени необходимите действия за решаване на случая. Ще Ви уведомим с е-mail за назначените действия и за тяхното изпълнение.

03.01.13

Уважаеми/уважаема Иван Стоянов Николов,
Съобщаваме Ви, че във връзка със сигнал с входящ номер 44970/31.12.2013г. предстои екип на ОП Екоравновесие да посети мястото, посочено в сигнала. Посещението е планирано за 03.01.2014г.
Възможно е да Ви потърсим по телефона (посоченият при подаването на сигнала), за да помолим за уточняваща информация или съдействие. Отново благодарим за Вашия сигнал и за оказаната подкрепа! Ще ви уведомим с е-mail за действията на екипа и резултата от тях.
Готови сме да приемем следващи сигнали за инциденти, нередности или нарушения, свързани с кучета, на
www.dogs.care.bg.

03.01.13

Уважаеми/уважаема Иван Стоянов Николов,
Във връзка с Ваша жалба постъпила в ОП „Екоравновесие” с вх.№ 44970/31.12.2013г.  относно наличие на агресивно куче  в района на Бул. Вардар и ул. Алеко Туранджа, Ви уведомявам за следното:
Екип на предприятието беше изпратен за проверка  в района на Бул. Вардар и ул. Алеко Туранджа на 03.01.2014г., при която служителите ни не са установили наличие на безстопанствени кучета.
Обработката на безстопанствените кучета на територията на Столична община се извършва съгласно изискванията на „Програмата за овладяване на популацията на безстопанствените кучета на територията на Столична община 2012-2016г.”, приета на основание чл. 40, ал.1 от Закона за защита на животните.

Първо изобщо няма да коментирам колко несериозно звучи, че “служителите ни не са установили наличие на безстопанствени кучета.” – явно аз и Тери сме били нападнати или от кръвожадни гълъби или от някаква странна форма на куче фантом, което съществува в паралелна вселена на нашата и се материализира в нашата вселена само за по 10 минути на ден, през които напада някой и после пак се дематериализира в своята си вселена. Сега сериозно – не може при дадени снимки, дадени координати и при положение, че на това място има глутница от поне пет кучета(за която знае целият квартал) на мен да ми се връща отговор, че при проверката не е установено наличие на безстопанствени кучета (може би уличните се водят общински и не се считат за безстопанствени?).

Но ми е по интересно друго – забележете как на 03.01.13 получавам съобщение, че е назначена проверка по сигнала ми за дата… 03.01.13! Не ми се дава абсолютно никакво време да отреагирам (или по-точно ми се предоставя хигиенния минимум от време) за да мога и аз да присъствам по време на проверката и да съдействам на екипа на ОП “Екоравновесие”. Вярно, че в някакъв момент през деня получих обаждане от човек, който твърдеше, че “е на мястото” и, че е забелязал кучетата в района с репликата “ние тях си ги знаем…“. Изобщо не искам да коментирам реплики от сорта на “ние тях си ги знаем…” и дресьорът на лъвове си е знаел лъва, които му е отхапал главата! (само да вметна, че на въпросния персонаж му описах много добре как изглежда кучето, което ни нападна)

Искам да коментирам следното – как Аз (като един честен данъкоплатец, жител на София и гражданин на Република България) мога да съм сигурен, че въпросната проверка по сигнала наистина е била извършена? Не съм видял екипа на ОП “Екоравновесие”, не ми е била дадена възможност да присъствам на извършването на проверката, не ми е бил връчен никакъв протокол за извършената проверка! Единствено съм получил едно телефонно обаждане и поредица безлични е-мейли! А всеки може да проведе един телефонен разговор и да напише един е-мейл, реално погледнато ОП “Екоравновесие” може да разполагат с цял екип от телефонисти, които ежедневно да извършват проверки от някоя столична офис сграда.

Още повече ме притеснява фактът, че с това за тях (ОП “Екоравновесие”) въпросът се изчерпва, случаят е приключен! Бях нападнат аз и кучето ни, ами ако не бях аз с Тери ами беше приятелката ми? Тя ли се очаква да се пребори с 35-40кг. безстопанствени/общински козина, зъби и злоба? Ами ако вместо мен и Тери там се беше оказало някое десетгодишно дете със своето куче… дали щяха да са пострадали само ръцете на детето?

Не ме разбирайте погрешно – и аз съм против евтаназията като редовна и масова практика за решаване на проблема с уличните кучета, но съм твърдо на мнение, че куче за което е доказано, че без провокация е нападнало човек или домашно животно трябва да бъде издирено и приспано възможно най-бързо! А както се убедих и на свой гръб – в момента от ОП “Екоравновесие” или не си вършат работата и крадат парите на данъкоплатците (няма да са нито първите нито ще са последните) или проявяват прекалено милосърдие дори и при доказана агресия.

One thought on “ОП “Екоравновесие” – Наглост и бездействие

  1. Или не намират глутница или залавят първото изпречило им се бездомно, без значение дали е агресивно и то е нападнало.
    Така в очите на обществото се компроментира цялата система “кастриай и върни”, Екото са просто неадекватни в мерките си към големи/агресивни глутници.
    А и не винаги успяват да хванат кучетата, оцелено от стреличка куче подивява и бяга…

Ти какво ще кажеш...?

